Jak wyłączyć pocztę głosową w Play? Praktyczny poradnik

Poczta głosowa może być bardzo przydatna, ale nie zawsze cieszy się uznaniem użytkowników. Dla wielu osób komunikat „abonent jest niedostępny, po usłyszeniu sygnału proszę pozostawić wiadomość” jest bardziej irytujący niż pomocny. Co więcej, większość użytkowników telefonów i tak nie odsłuchuje wiadomości zostawionych na poczcie głosowej. Jeśli należysz do tej grupy, wyłączenie tej usługi może być dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza że połączenia z pocztą głosową często są płatne.

W poniższym poradniku pokażemy, jak wyłączyć pocztę głosową w sieci Play. Zanim jednak przejdziemy do konkretów, warto wiedzieć, z której wersji poczty głosowej korzystasz. W Play dostępne są trzy rodzaje tej usługi, a każda z nich wyłączana jest w nieco inny sposób. Dobra wiadomość jest taka, że każdą z tych usług można wyłączyć prostym kodem.

Jakie rodzaje poczty głosowej oferuje Play?

Użytkownicy sieci Play mają do dyspozycji kilka różnych form poczty głosowej. Możesz odsłuchiwać wiadomości bezpośrednio na telefonie, otrzymywać je w formie MMS-a, na e-maila lub poprzez aplikację mobilną. Aby korzystać z tych wszystkich opcji, potrzebna jest usługa Poczta Głosowa PRO, która jest płatna i kosztuje 2 złote miesięcznie.

Oprócz Poczty Głosowej PRO, Play oferuje również dwie bezpłatne wersje: Pocztę Głosową Standard oraz Pocztę Głosową Lite. Różnią się one przede wszystkim funkcjonalnością. Poczta Głosowa Standard pozwala na odsłuchiwanie wiadomości poprzez numer 200 lub 790 200 200. Z kolei Poczta Głosowa Lite przesyła wiadomości w formie MMS-ów.

Jak wyłączyć Pocztę Głosową w Play?

Poczta Głosowa PRO:

Aby wyłączyć usługę, wpisz na klawiaturze telefonu kod: 11152#, a następnie zatwierdź przyciskiem „zadzwoń”. Status usługi można sprawdzić za pomocą kodu: 115*3#.

Poczta Głosowa Lite:

Aby wyłączyć tę wersję poczty głosowej, użyj kodu: 11144*2# i również zatwierdź przyciskiem „zadzwoń”. Status można sprawdzić, wpisując kod: 111443#.

Poczta Głosowa Standard:

Aby wyłączyć Pocztę Głosową Standard, wystarczy wpisać kod: 11156*2# i zatwierdzić połączenie. Aby sprawdzić status usługi, użyj kodu: 11563#.

Poczta głosowa na e-mail:

Aby wyłączyć pocztę głosową przesyłaną na e-mail, wpisz kod: 11192# i zatwierdź połączenie. Status tej usługi sprawdzisz za pomocą kodu: 119*3#.