Nowe Porsche Taycan: Nowoczesność w Pełnej Mocy
Nowe Porsche Taycan, w szczególności model Taycan Turbo Cross Turismo, który aktualnie promowany jest na polskiej stronie Porsche, nie należy do najtańszych samochodów dostępnych na rynku. Jego cena w podstawowej wersji startuje od 815 000 złotych, co jest znacznym wzrostem w porównaniu do poprzednich edycji, które kosztowały około 718 000 złotych. Zmiany cen wynikają głównie z wprowadzenia większej baterii, która teraz ma pojemność 105 (97) kWh.
Wersja Taycan Turbo Cross Turismo ma imponującą moc sięgającą 520 kW (707 KM), która może zostać krótkotrwale zwiększona do 650 kW (884 KM) przy wykorzystaniu systemu Launch Control. Dla modelu Turbo S moc ta wzrasta do 700 kW (952 KM). Samochód ten osiąga moment obrotowy na poziomie 940 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, co jest o 0,5 sekundy szybciej w porównaniu do poprzedniej wersji. Najmocniejszy wariant, Porsche Taycan Turbo S, potrafi rozpędzić się do 100 km/h w imponujące 2,4 sekundy.
Porsche postanowiło wprowadzić szereg ulepszeń w nowym Taycanie na 2024 rok. Pozostawiono dwubiegową przekładnię na tylnej osi, lecz zastosowano nowszy, mocniejszy silnik, który generuje dodatkowe 80 kW mocy. Wprowadzono także nowy falownik oraz zoptymalizowane oprogramowanie, co przekłada się na jeszcze lepsze osiągi samochodu. Dodatkowo, producent chwali się nową generacją systemu chłodzenia, ulepszoną pompą ciepła oraz bardziej wydajnym systemem rekuperacji, który teraz może hamować z mocą do 400 kW, w porównaniu do 290 kW w poprzednich wersjach.
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo wyposażony w napęd na obie osie może także przyjmować krótkotrwałe ładowanie z mocą 400 kW, co czyni go jednym z najbardziej zaawansowanych samochodów elektrycznych na rynku pod względem technologii ładowania.
Co ciekawe, oprócz wersji z napędem na cztery koła, Porsche planuje także wypuszczenie wersji z napędem tylko na tylną oś, co ma w sumie dać klientom cztery opcje do wyboru. Najbardziej podstawowa wersja Porsche Taycan będzie posiadała zasięg na poziomie 678 jednostek według normy WLTP, co przekłada się na około 579 kilometrów w rzeczywistych warunkach mieszanych i 407 kilometrów podczas jazdy autostradą z prędkością GPS-ową wynoszącą 120 km/h, według wstępnych szacunków.
Nowe Porsche Taycan 2024 pokazuje, że marka nieustannie dąży do doskonałości, wprowadzając nowoczesne technologie i zwiększając zasięg oraz moc swoich samochodów elektrycznych